Hopp til innhold

Investering i reklame for bedrift

Dersom du eier en bedrift, er reklame en god måte å promotere deg og dine tjenester på. Best er det da om denne reklamen kan formidle budskapet om hva du gjør men også si noe om kvaliteten av dine produkter og tjenester.

I denne artikkelen ser vi på fordeler ved ulike typer av reklame for bedrifter, og hvordan GV Reklame kan hjelpe deg med produkter som kan matche deg og ditt firma nå ut til flere kunder.

Hvorfor bedrifter trenger reklame

Det er liten mangel på bedrifter i dag, noe som kan gjøre det vanskelig å skille seg ut og bli husket – og med det kan både idéer og konsepter i høy kvalitet forsvinne i mengden. Reklame burde derfor være en essensiell del av markedsføringen til de fleste firma.

Med god reklame gir du potensielle kunder noe å huske deg for, og du kan i mye større grad veilede dem til spesifikke sider ved dine tjenester og/eller produkter.

Generelle fordeler med firmareklame:

  • Økt synlighet
  • Identitetsbygging
  • Vis deg fra din beste side
  • Framhev spesifikke trekk
  • Nå flere kunder enn uten

Alternativ innen firmareklame

Enten du tenker småskala som visittkort eller store skilt utendørs, fins det utallige typer måter å bli synlig med reklame. Det viktigste med hver enkelt er at du enkelt får fram budskapet ditt (hvordan du hjelper, kontaktinfo, etc.) og at det ser profesjonelt ut. På denne måten gjør du det enkelt for folk å forstå hva de kan få ut av dine tjenester og/eller produkter, hvordan de tar kontakt, og du bygger tillit med dem.

Noen typer reklame som kan være interessant for ditt firma:

  • Bildekor
  • Visittkort
  • Profilklær
  • Gatebukk
  • Fasadeskilt
  • Vindusdekor
  • Messemateriell
  • Brosjyrer og flyere
  • Etiketter og gaveesker
  • Kopper, penner, reflekser

…og veldig mye mer! Et besøk innom våre produkter om Skilt og Dekor, og Alt Annet kan gi flere tips og inspirasjon for hvilken reklame som kan være bra for deg!

Forskjellen mellom betalt og ubetalt reklame

Når mange hører ordet reklame tenker de ofte på irriterende popups som dukker opp mens de leser en artikkel på en nettside, animerte banner som sitter ved siden av artiklene og distraherer dem, eller reklame som dukker opp som poster mens de scroller sosiale medier.

01. Betalt reklame

Alle eksemplene over er “betalt reklame” – der leverandøren har betalt plattformen for å vise reklamen deres et spesifikt antall ganger, eller for et satt budsjett. Likt som en betalt annonse i en avis eller magasin, som også er betalt reklame.

02. Ubetalt reklame

Ubetalt reklame, derimot, har en mer naturlig del av folks hverdag. Dette kan være fordi de følger siden til et firma på sosiale medier, ser et fasadeskilt mens de er ute og går, eller mottar en penn med firmalogo på et arrangement.

Selv om selve produksjonen av ubetalt reklame stort sett koster penger, er det ingen videre kostnader som faktisk setter den foran folk.

Fordeler og ulemper med betalt vs ubetalt reklame

Det fins ingen fasit på om betalt eller ubetalt reklame er riktig for firma. Ofte krever betalt reklame større budsjett og investeringer, og kanskje flere iterasjoner av budskap for å treffe riktig målgruppe, men hjelper derimot å nå en større kundebase på kort tid. Ved ubetalt reklame er det i større grad opp til firmaet selv å nå ut til folk – dette kan være gjennom messer, fysisk overlevering av produkter, eller mer i bakgrunnen gjennom for eksempel fasadeskilt og bildekor.

GV Reklame som din leverandør?

Hos GV Reklame hjelper vi bedrifter med alt av reklame innen dekor av kjøretøy, storformat, skilt inne og ute, messemateriell, tekstiltrykk og visuelle identiteter. Kombinert sitter våre ansatte med ekspertise innen alt av design og ulike typer produksjon og montering, og vi har en maskinpark som gjør at det meste kan gjøres ferdig in-house

Som totalleverandør av reklame og profilering, kan du ganske enkelt kjenne deg trygg på at vi vil jobbe med deg fra A til Å for å passe på at du får et resultat du blir fornøyd med og som dine kunder vil huske deg for.

Hvilke kunder jobber GV Reklame med?

Det er få begrensninger rundt hvem vi tar inn som kunder, og jobber med alt fra privatpersoner til små, lokale bedrifter, og opp til store bedrifter som Aker Solutions.

Mange av våre tjenester er landsdekkende, som utvikling av visuelle profiler, GV Lysskilt, og produksjon av reklameartikler, skilt og folie. Der vi fysisk må være til stede for f.eks. montering betjener vi primært Trøndelag, med våre lokaler i Verdal nord for Trondheim.

Vi ser ingen prosjekter som verken for små eller store, og hjelper våre kunder med alt fra små 2x2cm klistremerker til byggeplasskilt og helfoliering av semihengere.

Eksempel på arbeid

Som leverandør siden 1986, har vi jobbet på en rekke ulike reklameprosjekt, med noen eksempler under.

Pappemballasje for Inderøy 64 Nord.
Skilt og klistremerker for Kvernmo.
Etikett på glassflaske for melk.
Foliemerking på utendørs vegg.
Se mer i idébanken vår

Ofte stilte spørsmål

Vi synes det er kjempegøy å være med deg helt fra starten av. Designerne våre har lang erfaring med å sette opp logoer og alt som hører til visuelle identiteter, og hjelper deg gjerne med å skape en profil som kan skalere med deg og sette deg på kartet. Her passer vi på at du får alt du trenger, rådgir om hva du trenger, og kan jobbe rundt dine budsjett.

Digital reklame, som sosiale medier, annonser på nettsider, og nettsider, er effektive måter å nå ut til kundebaser utenfor ditt geografiske område.

Hos GV Reklame fokuserer vi i stor grad på “tradisjonell” reklame som involverer fysiske produkter, mne du vil snart også kunne bygge din nettside hos oss.

For øyeblikket hjelper vi ikke med selve prosessen av å levere betalt reklame, men vi kan hjelpe med de visuelle elementene som skal produseres. Dette kan inkludere annonser som skal på sosiale medier eller i magasin og så videre. Om du er usikker på om vi kan levere det du trenger, kontakt oss i dag for en uforpliktende samtale.