Hopp til innhold

Her får du 318 års erfaring

«Det er mange som blir overrasket over hvor mye vi kan hjelpe dem med,» sier daglig leder Ole Gunnar Vestvik i GV Reklame. Han kan skilte med 318 års reklameerfaring i ett og samme hus.

Dronefoto av GV Reklames lokaler.

Lang erfaring

«Vi tok en opptelling en dag her rundt lunsjbordet, og spurte hver enkelt om hvor mange år de har jobbet med reklame, markedsføring, design eller montasje – uansett om det er her i GV, eller i andre bedrifter før de kom hit. Og da landet vi på 318 år. Så, vi har mye kompetanse å slå i bordet med,» sier Vestvik.

Daglig leder på GV Reklame, Ole Gunnar Vestvik.

STOLT: Ole Gunnar Vestvik er godt fornøyd med kompetansen som de 21 ansatte ved GV Reklame kan skilte med.

 

Helt siden 1986 har GV Reklame drevet med reklame, og i 38 år har bedriften vært opptatt av å hjelpe kunder fra design til ferdig produkt. I dag teller arbeidsstokken 21 personer og det er blitt ansatt tre personer bare i år.

Dronefoto av GV Reklames lokaler.

318 ÅR: I disse lokalene på Ørin finner du 318 års erfaring. Det er alle i GV Reklame stolte av!

Nytt av året: Trykkeri

«I sommer kjøpte vi Sats & Trykk og da ble Bjørnar og May en del av GV Reklame. Nå er vi enda bedre rustet og kan levere det meste av trykksaker,» forteller Vestvik og viser oss rundt i andreetasjen der trykkeriet holder til. Her er nye maskiner kjøpt inn og allerede i bruk.

Trykkansvarlig hos GV Reklame, Bjørnar Myhre.

TRYKKANSVARLIG: Bjørnar Myhre ble med som ansatt etter at GV Reklame kjøpte opp firmaet hans, Sats & Trykk.

 

Bjørnar Myhre, som eide Sats & Trykk før, er på plass og i gang med å forberede trykking av Helgådalsnytt, Bygdanytt og etter hvert kalendre og andre trykksaker i tiden som kommer.

«Ja, her er det mye å henge fingrene i framover,» smiler han, og forteller at han trives veldig godt i de nye lokalene og med nye kolleger.

«Det er et veldig godt arbeidsmiljø her.»

Vestvik viser fram en nyinnkjøpt stansemaskin som kan skjære papir etter at det er trykt ferdig.

«Med denne maskinen kan vi tilby kundene papirprodukter i tilpasset form – uten at de må bestille store mengder av trykksakene. Jeg har veldig tro på denne maskinen,» understreker daglige leder.

Ny digital trykkpresse på flere meter hos GV Rekalme.

NY PRESSE: En splitter ny digital trykkpresse på flere meter er innkjøpt av GV Rekalme for å kunne yte det beste av trykkeritjenester til kunder.

Vi gjør alt innen markedsføring

I produksjonslokalene i første etasje er montører i full sving med å foliere personbiler og et stort vogntog.

«Bildekor, skilt og lysskilt er tjenester og produkter vi gjør mest av, men vi jobber også mye med vindusdekor, logo, design, trykksaker, emballasje, bannere – ja, og da har jeg egentlig bare nevnt noe. Vi kan tilby alt som har med markedsføring å gjøre,» forklarer Vestvik.

Ole Gunnar ved lamineringsmaskinen på GV Reklame.

I PRODUKSJON: Vestvik er ikke bare daglig leder, men også aktiv i produksjonen. Her ved lamineringsmaskinen.

 

GV Reklame anser seg som en totalleverandør av reklame.

«Vi produserer det meste selv, her i huset. Og skulle det være noe vi trenger hjelp med, så har vi gode underleverandører,» forteller designer Margrete Indahl.

«Alle som driver en bedrift, kan ha behov for et produkt vi lager,» sier designer Gunn Segtnan, og legger til:

«Det er stadig kunder innom som blir overrasket over hva vi kan hjelpe de med, selv om de har handlet hos oss i årevis.»

Lojal GV Reklame-designer Gunn Segtnan.

TRIVES: Gunn Segtnan har jobbet i GV Reklame i mange år, men blir fortsatt forundret over hvor overrasket kundene blir av å oppdage hvor mye mer firmaet kan levere enn det de tror.

Fra lærling til leder på tre år

I lokalene er Torine Haugmark opptatt med å skrive ut logoelementer som skal folieres på en firmabil, og viser hvordan hun først setter opp de ulike elementene i et dataprogram.

«Vi ønsker ikke at det skal bli en mengde med folierester når vi først skjærer ut en ny folie, og derfor må jeg finne ut hvordan jeg kan få produsert dekoren med minst mulig svinn,» forklarer hun.

Haugmark er utdannet i bilde- og filmproduksjon, og søkte på lærlingeplass som profileringsdesigner hos GV, og begynte på et løp som voksenlærling i 2021.

«Og fra januar i år ble jeg produksjonsleder. Jeg angrer ikke på at jeg valgte et nytt yrke,» smiler hun.

Produksjonsleder Torine Haugmark ved folieskjærer.

PRODUKSJONSLEDER: I løpet av tre år gikk Torine Haugmark fra å være voksenlærling til å bli produksjonsleder i GV Reklame.

Ikke bare en jobb, men en familie

Vestvik forteller at han er fornøyd med utviklingen i GV Reklame og synes det er bra når han får inn unge og nye folk.

«Det er artig når de er nysgjerrige og dyktige. Vi har en god kombinasjon av folk nå, jevnt fordelt mellom kjønn og alder, hvorav den yngste er 26 og den eldste 66,» forteller han.

Alle som jobber i bedriften, er så sammensveiset at de kaller seg GV-familien.

«Det er en kjempeherlig gjeng som jobber i lag. Jeg har vært her lenge. Det finnes også ansatte som har vært borte fra GV, men som har valgt å komme tilbake. Vi har et flott arbeidsmiljø her,» understreker Gunn Segtnan.

«Det stemmer godt. Miljøet her er veldig bra,» sier designer Maxim Miassoedov.

Han er det nyeste tilskuddet i GV-familien og ble ansatt i august.

«Jeg er blitt godt tatt imot,» smiler han.

Designer Maxim Miassoedov hos GV Reklame.

NY-ANSATT: Designer Maxim Miassoedov er det nyeste skuddet på stammen av ansatte i GV Reklame. Han har tidligere jobbet i Trønder-Avisa.

Alle spiser lunsj sammen

Hver dag stenger GV Reklame lokalene kl. 12. Da er det felles lunsj i en halvtime, og alle deltar og spiser sammen.

«Vi jobber så intenst gjennom dagen og derfor er det viktig å ha denne halvtimen i lag,» forklarer Vestvik og viser blant annet til at en slik stenging er vanlig i Sverige i lunsjtid.

«Der har de ofte oppimot en time stengt. Men vi har valgt en halv time, og ansatte kan møte opp i spiserommet til et felles måltid og dekket bord.»

Hver torsdag er det varm mat som serveres, og det er veldig populært.

Finner unike løsninger i fellesskap

Den samme praksisen, med å være sammen og dele, gjennomsyrer i tillegg arbeidet som de ansatte gjør i GV Reklame.

«Vi er opptatt av at vi ikke skal holde på kunnskapen vår, men dele alt vi lærer sånn at vi kan lære sammen,» forteller designer Segtnan.

Dette gjenspeiler seg ofte i produktutvikling, idémyldringer og samskapende produksjoner.

Designer Indahl viser blant annet fram en eske som ikke skulle limes, men inneholde tre utstillingsluker for produkter.

«Da måtte vi slå hodene sammen for å finne ut hvordan produktene skulle holdes oppe og hvordan esken kunne bli brettet. Men vi fikk det til,» smiler hun.

Designer Margrete Indahl viser flat eske produsert hos GV.

FLAT ESKE: Designer Margrete Indahl viser hvordan esken de designet ser ut flatpakket.

Esker produsert og brettet for ulike kunder.

BRETTET ESKE: Slik ser eskene ut ferdig med produktene inni. Uten lim(!)

Kapasitet til flere oppdrag

Vestvik forklarer at det er viktig for GV Reklame å yte en slik tilpasset og god faglig hjelp overfor alle kunder.

«Når vi lykkes med det kundene vil, så lykkes kundene bedre med firmaet sitt,» påpeker han.

Og selv om det er mye å gjøre for GV Reklame i dag, er det ifølge Vestvik alltid rom for flere oppdrag.

«Vi har en effektiv maskinpark og har som regel alltid kapasitet til å ta på oss enda mer. Det er bare å ta kontakt. Hos oss får du én kontaktperson, men hele 318 års erfaring!»

Oversiktsbilde fra monteringshallen hos GV Reklame.

 

Denne saken ble først trykt hos Trønderavisa.