Nettsider: Eksempler
Under er et lite utvalg av eksempler på nettsider bygd av vår utvikler Monika (et annet eksempel er nettsiden du er på akkurat nå, GV):
Fordeler med nettsider
- Synlighet 24/7: Synlighet er vår ekspertise og, likt lysskilt, er en hjemmeside synlig døgnet rundt. Kunder trenger ikke tenke på åpningstider, og kan lære om ditt firma og hva du gjør/tilbyr, kjøpe produkter eller sende henvendelser – når det best passer dem.
- Nå en større kundebase: Flere og flere er digitale brukere. En hjemmeside åpner derfor en dør til et stort digitalt publikum. Uansett firmastørrelse vil en hjemmeside hjelpe deg nå nye markeder og utvide geografiske grenser.
- Vis fram produkter og tjenester: Som en virtuell butikk gir en hjemmeside gode muligheter for å vise fram produkter og tjenester. Her er det enkelt å bygge sterk visuell identitet, og virkelig framheve produkter/tjenester på sitt beste.
- Bygg troverdighet: En profesjonell hjemmeside skaper tillit. Den kan framheve ekspertise, utmerkelser, prestasjoner, og gode kundeattester. Ved å gjøre det enkelt for kunder å nå firmaet, blir de og mer emosjonelt interesserte i deg.
Prosessen for din nye hjemmeside
Fra du tar kontakt, vil prosessen normalt følge 4 steg:
01. Planlegging og definering
Sammen finner vi ut hva du trenger og hva som er best strategi. Her rådgir og bruker vi vår ekspertise som reklameleverandør for å finne best løsning for deg. Med en plan og mål definert vil du få estimert leveringstid og pris.
02. Innhold
Før vi kan gjøre design, må vi ha innhold. Alt fra tekst, bilder, videoer, og andre visuelle elementer må utarbeides. Vi kan være behjelpelige med dette også.
03. Design og utvikling
Når alt av innhold er klart, vil innholdet settes opp i en såkalt wireframe – enkle bokser og tekst som viser plassering av innhold på siden. Dette stadiet foregår stort sett uten farger, logo og andre elementer fra den visuelle identiteten.
Med godkjent wireframe legger vi på firmaidentitet, med alle visuelle elementer, farger og logo. Utviklingen skjer og vi får en prototype som kan vises på mobil, nettbrett og pc.
04. Godkjenning og lansering
Når du er fornøyd med siden, avtaler vi lanseringsdag. Monika tar seg av denne prosessen og får flyttet hele nettsiden fra utvikling og over til din hostingleverandør på ditt domene.
Er du interessert, hjelper vi gjerne med videre utvikling og analysering av siden etter lansering.
Vår webutvikler Monika
Vår webutvikler Monika Halsan fra Levanger er en tidligere GV-ansatt for tiden basert i Manchester. I England har hun ca. 5 års erfaring innen markedsføring og er nå selvstendig næringsdrivende.
Med mange hjemmesider under beltet, har Monika lagt stor vekt på å bygge sider som er så brukervennlige for eieren som mulig. For deg betyr det at du ikke må røre en linje kode for å oppdatere og holde siden ved like.
Et godt eksempel på arbeid hun har utført er GVs egen hjemmeside – bygd i WordPress.
Kontakt MonikaOfte stilte spørsmål
Hos GV Reklame har vårt fokus alltid vært print og fysisk produksjon, men i en stadig mer digital verden, har vi nå lagt til hjemmesider. For oss er det viktig at våre kunder er fornøyde, og vi forstår hvor mye enklere det er å ha alt av design-, reklame- og markedsføring i en og samme leverandør.
Monika har designet og utviklet en rekke hjemmesider – hvor mange av dem har hatt rundt 30,000 månedlige besøkende, og har derfor god erfaring i å bygge sider som konverterer.
Prising varierer i forhold til størrelsen på nettsiden og hvor involvert GV skal være (f.eks. om du produserer teksten selv eller om GV gjør det).
Estimerte figurer:
- xs – Kun én side: 5,000
- s – 6,000-10,000 (Eksempel)
- m – 10,000-20,000 (Eksempel)
- l – 20,000+ (Eksempel: GVs nettside)
Hosting og domene kommer i tillegg. Dette vil være en ekstern løsning, men vi hjelper deg gjerne i prosessen for å finne riktig leverandør.
Dersom dine behov behøver en spesifikk utvidelse i forhold til funksjonalitet vil dette komme i tillegg. Du vil bli informert om dette tidlig i prosessen.
Leveringstid varierer. Stort sett må du forvente minst en måned, men dette handler mye om omfang, størrelse og funksjoner på hver enkelt nettside.
Andre faktorer som avgjør leveringstid er omfanget vi er direkte involvert i, som f.eks. tekst og visuelle elementer, og ikke minst hvor raskt vi får innhold og tilbakemeldinger fra deg for å ta prosjektet videre.
Vi opplyser om forventet tidslinje når vi har kartlagt hvert enkelt prosjekt.
Dersom du har nye behov for din eksisterende hjemmeside vil vi snakke om dette tidlig i prosessen for å se hva som er mulig med din nåværende løsning.
Om det er lenge siden nettsiden først ble utviklet, vil vi anbefale å vurdere å bygge den fra bunnen av. Mye har endret seg innen teknologi og hjemmesider de siste årene, og en gammel hjemmeside vil fort se utdatert ut.
Har du en eksisterende hjemmeside er ikke det et problem, og vi snakker gjerne med deg om hva som blir den beste løsningen.
Veldig enkelt: Nei.
I forhold til design, struktur og utvikling trenger du ikke tenke på annet enn å gi tilbakemelding på om du synes designet treffer dine ønsker og mål riktig.
Vi tar oss av alt av koding, og den dagen du selv vil legge til ny tekst, bilder eller sider vil du bruke en «klikk og dra»-funksjon som betyr at du aldri trenger se noe kode.
Etter siden er bygd, har du to valg: Vi kan oppdatere siden videre for deg til avtalt pris, eller du kan oppdatere den selv. Om du vil oppdatere den selv, kan vi utarbeide en guide som forklarer hvordan siden best oppdateres.
Ja. Vi legger oss ikke borti hvilken URL du vil bruke. Så lenge URL-en er tilgjengelig og ikke brukt av noen andre, kan du bruke det du vil. Om du trenger hjelp med å velge eller kjøpe domene får du selvfølgelig det.